==========================================================
A grafikus kártya mint erőforrás --
Algoritmusok a grafikus kártyán --
Grafikus kártyák programozása --
Algortimusok és reprezentációk tervezése grafikus kártyára
==========================================================
Ma már a jobb (pl. 3D-t, CAD-t, OpenGL-t támogató) grafikus kártyákon
komoly számítási kapacitás és memória áll rendelkezésünkre, gyakran
kihasználatlanul.
Mit kell tudnunk róluk ahhoz, hogy időkritikus feladataink gyorsítására
felhasználhassuk ezeket a csak játékokhoz, animáció- és
filmkészítéshez, valamint CAD/CAM-rendszerekhez elengedhetetlen, de
igen erős eszközöket?
Mekkora akadályokat kell leküzdenünk ahhoz, hogy e ma még szokatlan
feladatot a továbbiakban rutinszerűen végezhessük? Milyen eszközökre
támaszkodhatunk? Milyen eszközöket kellene kidolgozni?
Ha valakit érdekel, ma még a következő részfeladatok közül lehet válogatni (* szinten)
======================================================================================
1. Feltérképezni a lehetőségeket
-----------------------------
* Általános, és egyes kártyatípusokra specifikus jellemzők
* Fizikai szint, felépítés, regiszterek, műveletek, pontosság, sebesség
* Programozhatóság, interfészek, szintek, nyelvek, támogatottság
* Mekkora feladatokat érdemes és lehet rábízni? Az adminisztráció költségei
* Speciális párhuzamosság: összevetni egyéb architektúrák tulajdonságaival
2. Az OpenGL és a DirektX támogatásának tényei, megismerhető részletei
-------------------------------------------------------------------
* Munkamegosztás a CPU és a grafikus kártya között
* Mi fut a kártyán? Részben v. egészen?
* Mit végez a CPU? Részben v. egészen?
3. Javaslatok a grafikus kártya használatának kiterjesztésére
----------------------------------------------------------
3.1 CPU-n futó algoritmus, vagy részfeladat kártyára vitele, vagy
lényeges gyorsítása grafikus kártya v. processzor igénybevételével
* Grafikus csomag által támogatott, de CPU-n futó algoritmusé
* Grafikus csomag által nem támogatott grafikai vagy geometriai modellezési feladaté
* Numerikus algoritmusé
3.2 A grafika és a geometriai modellezés reprezentációinak,
adatszerkezeteinek és specifikus algoritmusainak megvalósítása grafikus
kártyán, optimalizálása grafikus kártyára, elemzésük a grafikus kártyák
szempontjából pl. az alábbi témakörökben
* Animáció egyes részfeladatai
* Újabb görbe- és felületleírások
3.3 Egyes klasszikus algoritmusok átalakítása és optimalizálása a grafikus kártya lehetőségeinek kihasználása érdekében
----
* A témakörhöz kapcsolódó egyéb ötleteket is szívesen fogadok.
* Lehet belőle: nagyprogram, szakdolgozat, GMM II-III. projekt,
TDK-munka, diplomamunka (esetleg doktori kutatási téma eszköze is).
* Legalább másodéves programozó, programtervező, informatika
tanár vagy alkalmazott matematikus szakos hallgatók jelentkezését
várom.
----
Vissza a témajavaslatokhoz
TJ2
===========================================
Az OpenCasCADe geometriai modellező környezet
===========================================
* Feltérképezés, elméleti háttér, technikai részletek
* Programozói felületek, alkalmazásba vétel
* Mintapéldák kidolgozása, oktatási segédanyag előállítása a beletanulás melléktermékeként
----
* A témakörhöz kapcsolódó egyéb ötleteket is szívesen fogadok.
* Lehet belőle: GMM II-III. projekt, TDK-munka.
* Eszközként felhasználható más témák kidolgozásában.
* Legalább másodéves programozó, programtervező, informatika tanár
vagy alkalmazott matematikus szakos hallgatók jelentkezését várom.
----
Vissza a témajavaslatokhoz
----